Jan 26, 2012

Teach Us, Love..


"Love is patient, love is kind. It does not envy, it does not boast, it is not proud. It is not rude, it is not self-seeking, it is not easily angered, it keeps no record of wrongs. Love does not delight in evil but rejoices with the truth. It always protects, always trusts, always hopes, always perseveres." [1]

Cinta.
Dulu saya pernah bilang kalau cinta itu ibarat kotoran kerbau yang diberi selai cokelat.
Saya juga pernah bilang kalau cinta bukan sekedar pengalaman pahit.
Tapi karena terlalu nikmat menjilati kotoran kerbau berselai cokelat, saya jadi lupa diri.

Iya. Saya lupa kalau yang saya cintai adalah manusia.
Manusia yang sama berdosanya dengan saya, manusia yang sering lupa diri juga kayak saya.
Saya bahkan lupa kalau dalam doa yang saya panjatkan setiap hari, saya harus mengampuni sesama saya seperti saya diampuni oleh mereka.
Saya lupa kalau mereka ada untuk mengisi hari-hari saya dengan pahit dan manis, supaya tidak terlalu bosan untuk dijalani.

Cinta.
Ketika kamu mencintai seseorang dan ia sedang memenuhi tugasnya untuk mengeksplorasi diri, tak jarang muncul rasa takut bahwa ia akan pergi darimu selamanya.
Rasa takut yang justru mengekangmu dan mengikatmu. Menjerumuskanmu lebih dalam.

"Heaven and hell are right here on earth. Hell is living your fears, heaven is living your dreams. Hell may live within us but so does heaven."  [2]

Untuk apa merasakan neraka yang justru akan lebih dalam menjerumuskanmu?
Biarkan setiap manusia memenuhi tugasnya, dan jangan pernah biarkan dirimu terlelap.
Mencintai bukan tentang memiliki seseorang.
Mencintai adalah tentang berdampingan mencapai setiap mimpi.
Jangan saling menjatuhkan, justru saling membantu.
Berpelukan dan berjalan mengarungi badai.
Bergandengan dan tertawa ketika matahari tersenyum padamu.

"Let love be genuine; hate what is evil, hold fast to what is good; love one another with mutual affection; outdo one another in showing honour. Do not lag in zeal, be ardent in spirit, serve the Lord. Rejoice in hope, be patient in suffering, persevere in prayer. Contribute to the needs of the saints; extend hospitality to strangers. Bless those who persecute you; bless and do not curse them. Rejoice with those who rejoice, weep with those who weep. Live in harmony with one another; do not be haughty, but associate with the lowly; do not claim to be wiser than you are. Do not repay anyone evil for evil, but take thought for what is noble in the sight of all. If it is possible, so far as it depends on you, live peaceably with all." [3]

Mari berdamai dengan cinta.
Mari berdamai dengan amarah.
Mari berdamai dengan diri sendiri.
Love lies within us.

Cinta bukan hanya eros. Cinta adalah untuk alam semesta.

[1] 1 Corinthians 13:4-7
[2] Awakening Heroes Within, Carol S. Pearson
[3] Romans 12:1-2, 9-18

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...