Oct 4, 2010

Gerangan Cinta

Ada yang bertanya kapan cinta datang,
Aku bahkan tak tahu kapan cinta itu tumbuh.
Aku hanya tahu ia ada di sini...
Esok ketika aku bangun, ia masih ada...
keesokan harinya, ia juga masih ada...

Aku jadi terbiasa bangun dan hidup bersama cinta
Aku terbiasa bernafas bersama cinta
Aku berteriak bersama cinta
Aku berlari bersama cinta
Aku bergejolak bersama cinta

Aku tak lagi dapat membedakan,
Cinta bersamaku atau aku bersama cinta?
Aku ada untuk cinta atau cinta ada untukku?
Aku di dalam cinta atau cinta di dalamku?

Ketika aku bingung berpijak di mana dan pada siapa
dan di saat itu, cinta masih ada...

Cinta...
cinta...
cinta,,,

Siapa gerangan engkau?

...

Semakin kucari, semakin aku tak mengenalmu
...

Semakin kudiam, sunyi dan hening...

Aku tahu engkau di mana
...
Engkau ada di mana-mana

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...